Current snapshot removes all bindings

Hi

I just updated to the latest snapshot via apt-get. When opening Paper UI I see in the right corner messages that one binding after another is removed. This happens to all bindings also Paper UI so that it takes 5 minutes until everything is totally unusable!? somebody else have the same problem (and is there a fix already?)
regards
mm1804

It’s not a bug, it’s a feature :slight_smile:

Take a look here:

So either you copy the contents of your addons.cfg to the new file userdata/etc/org.openhab.addons.cfg or you reinstall your bindings once through a GUI and the “automatic removal” issue is solved. In this case the content of org.openhab.addons.cfg is filled out automatically through the GUI.

1 Like

No, this is not correct. The addons.cfg is taken into account as always before, so if you have add-ons listed in there, nothing should be uninstalled.
@mm1804 Do you maybe have spaces in your list of add-ons in addons.cfg?

My bad, I know by now my understanding was wrong … BUT: to me the same thing (all bindings got uninstalled) happened when I updated the first time to #612 … and I had no spaces in my list of addons (addons.cfg).

Ok, there seem to be some strange effects - will need a bit time to investigate these…

@sihui Do you possibly have your log file from this first start after the upgrade available?

Not exactly the same issue, but may be connected? In my case, there is no binding available to install under Extensions in PaperUI.

Logfile:

13:16:12.012 [WARN ] [url.mvn.internal.AetherBasedResolver] - Error resolving artifactorg.eclipse.smarthome:karaf:xml:features:0.8.0-SNAPSHOT:Could not find artifact org.eclipse.smarthome:karaf:xml:features:0.8.0-SNAPSHOT
shaded.org.eclipse.aether.resolution.ArtifactResolutionException: Could not find artifact org.eclipse.smarthome:karaf:xml:features:0.8.0-SNAPSHOT
	at shaded.org.eclipse.aether.internal.impl.DefaultArtifactResolver.resolve(DefaultArtifactResolver.java:444)
	at shaded.org.eclipse.aether.internal.impl.DefaultArtifactResolver.resolveArtifacts(DefaultArtifactResolver.java:246)
	at shaded.org.eclipse.aether.internal.impl.DefaultArtifactResolver.resolveArtifact(DefaultArtifactResolver.java:223)
	at shaded.org.eclipse.aether.internal.impl.DefaultRepositorySystem.resolveArtifact(DefaultRepositorySystem.java:294)
	at org.ops4j.pax.url.mvn.internal.AetherBasedResolver.resolve(AetherBasedResolver.java:573)
	at org.ops4j.pax.url.mvn.internal.AetherBasedResolver.resolve(AetherBasedResolver.java:528)
	at org.ops4j.pax.url.mvn.internal.AetherBasedResolver.resolve(AetherBasedResolver.java:506)
	at org.ops4j.pax.url.mvn.internal.AetherBasedResolver.resolve(AetherBasedResolver.java:481)
	at org.ops4j.pax.url.mvn.internal.Connection.getInputStream(Connection.java:123)
	at java.net.URL.openStream(URL.java:1045)[:1.8.0_111]
	at org.apache.karaf.features.internal.service.RepositoryImpl.load(RepositoryImpl.java:80)
	at org.apache.karaf.features.internal.service.RepositoryImpl.load(RepositoryImpl.java:74)
	at org.apache.karaf.features.internal.service.FeaturesServiceImpl.getFeatures(FeaturesServiceImpl.java:636)
	at org.apache.karaf.features.internal.service.FeaturesServiceImpl.listFeatures(FeaturesServiceImpl.java:607)
	at org.openhab.core.karaf.internal.KarafExtensionService.getExtensions(KarafExtensionService.java:54)
	at org.eclipse.smarthome.io.rest.core.extensions.ExtensionResource.getExtensions(ExtensionResource.java:86)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)[:1.8.0_111]
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:62)[:1.8.0_111]
	at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)[:1.8.0_111]
	at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:498)[:1.8.0_111]
	at org.glassfish.jersey.server.model.internal.ResourceMethodInvocationHandlerFactory$1.invoke(ResourceMethodInvocationHandlerFactory.java:81)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.model.internal.AbstractJavaResourceMethodDispatcher$1.run(AbstractJavaResourceMethodDispatcher.java:144)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.model.internal.AbstractJavaResourceMethodDispatcher.invoke(AbstractJavaResourceMethodDispatcher.java:161)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.model.internal.JavaResourceMethodDispatcherProvider$TypeOutInvoker.doDispatch(JavaResourceMethodDispatcherProvider.java:205)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.model.internal.AbstractJavaResourceMethodDispatcher.dispatch(AbstractJavaResourceMethodDispatcher.java:99)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.model.ResourceMethodInvoker.invoke(ResourceMethodInvoker.java:389)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.model.ResourceMethodInvoker.apply(ResourceMethodInvoker.java:347)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.model.ResourceMethodInvoker.apply(ResourceMethodInvoker.java:102)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.ServerRuntime$2.run(ServerRuntime.java:326)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.internal.Errors$1.call(Errors.java:271)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.internal.Errors$1.call(Errors.java:267)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.internal.Errors.process(Errors.java:315)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.internal.Errors.process(Errors.java:297)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.internal.Errors.process(Errors.java:267)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.process.internal.RequestScope.runInScope(RequestScope.java:317)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.ServerRuntime.process(ServerRuntime.java:305)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.server.ApplicationHandler.handle(ApplicationHandler.java:1154)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.servlet.WebComponent.serviceImpl(WebComponent.java:471)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.servlet.WebComponent.service(WebComponent.java:425)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.servlet.ServletContainer.service(ServletContainer.java:383)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.servlet.ServletContainer.service(ServletContainer.java:336)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at org.glassfish.jersey.servlet.ServletContainer.service(ServletContainer.java:223)[10:com.eclipsesource.jaxrs.jersey-min:2.22.1]
	at com.eclipsesource.jaxrs.publisher.internal.ServletContainerBridge.service(ServletContainerBridge.java:76)[12:com.eclipsesource.jaxrs.publisher:5.3.0.201512270850]
	at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:808)[71:org.eclipse.jetty.servlet:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler.doHandle(ServletHandler.java:587)[71:org.eclipse.jetty.servlet:9.2.10.v20150310]
	at org.ops4j.pax.web.service.jetty.internal.HttpServiceServletHandler.doHandle(HttpServiceServletHandler.java:70)[135:org.ops4j.pax.web.pax-web-jetty:4.2.3]
	at org.eclipse.jetty.server.handler.ScopedHandler.handle(ScopedHandler.java:143)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:577)[69:org.eclipse.jetty.security:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.server.session.SessionHandler.doHandle(SessionHandler.java:223)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.server.handler.ContextHandler.doHandle(ContextHandler.java:1127)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.ops4j.pax.web.service.jetty.internal.HttpServiceContext.doHandle(HttpServiceContext.java:271)[135:org.ops4j.pax.web.pax-web-jetty:4.2.3]
	at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler.doScope(ServletHandler.java:515)[71:org.eclipse.jetty.servlet:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.server.session.SessionHandler.doScope(SessionHandler.java:185)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.server.handler.ContextHandler.doScope(ContextHandler.java:1061)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.server.handler.ScopedHandler.handle(ScopedHandler.java:141)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.ops4j.pax.web.service.jetty.internal.JettyServerHandlerCollection.handle(JettyServerHandlerCollection.java:80)[135:org.ops4j.pax.web.pax-web-jetty:4.2.3]
	at org.eclipse.jetty.server.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:97)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.server.Server.handle(Server.java:497)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.server.HttpChannel.handle(HttpChannel.java:310)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.server.HttpConnection.onFillable(HttpConnection.java:257)[70:org.eclipse.jetty.server:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.io.AbstractConnection$2.run(AbstractConnection.java:540)[62:org.eclipse.jetty.io:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.util.thread.QueuedThreadPool.runJob(QueuedThreadPool.java:635)[73:org.eclipse.jetty.util:9.2.10.v20150310]
	at org.eclipse.jetty.util.thread.QueuedThreadPool$3.run(QueuedThreadPool.java:555)[73:org.eclipse.jetty.util:9.2.10.v20150310]
	at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)[:1.8.0_111]
Caused by: shaded.org.eclipse.aether.transfer.ArtifactNotFoundException: Could not find artifact org.eclipse.smarthome:karaf:xml:features:0.8.0-SNAPSHOT
	at shaded.org.eclipse.aether.internal.impl.DefaultArtifactResolver.resolve(DefaultArtifactResolver.java:434)
	... 63 more
13:16:12.044 [ERROR] [core.karaf.internal.FeatureInstaller] - Exception while retrieving features: Error resolving artifact org.eclipse.smarthome:karaf:xml:features:0.8.0-SNAPSHOT: Could not find artifact org.eclipse.smarthome:karaf:xml:features:0.8.0-SNAPSHOT : mvn:org.eclipse.smarthome/karaf/0.8.0-SNAPSHOT/xml/features

@sihui Another question: Are your add-ons installed after a restart?

Unfortunately not :pensive:

Yes, no problems with that at all. Automated binding installing worked during the time I manually added them to org.openhab.addons.cfg and also works now where I activated the addons.cfg again (as you suggested).
While activating the addons.cfg again I emptied the org.openhab.addons.cfg and after a restart it is an exact copy of my addons.cfg (without the comments). So for me that looks fine.
The problem with the disappearing bindings only occurred once when I updated from #603 to #612.

yes, that was the case - removed them now and added the bindings in the addons.cfg. It works for most of the bindings after restart - but some are still removed. I guess I did not enter the right names? Where to find the right names? eg my.openhab or myobenhab?

I played abit further - I can only install new bindings if they are enterred in the addon.cfg… If they are not enterred there they will be uninstalled right after the installation. I guess this is a bug - right?

PaperUI -> Extensions, for example enter
astro for the version 2 binding or
astro1 for the version 1 binding.

Right here.

I can only install new bindings if they are enterred in the addon.cfg… If they are not enterred there they will be uninstalled right after the installation. I guess this is a bug - right?

No, if you define a list in your addons.cfg, this is what is used. If you don’t want this, simply put the line in comment.