Hi there,
I’m in the process of migrating my rules from OH2.5 to 3.2.
Unfortunately one of the rules almost crashes the whole system by producing a lot of errors:
ERROR] [xbase.resource.BatchLinkableResource] - resolution of uriFragment '|::0.2.1.2.0.0.1.0.0.2.0::0::/1' failed.
java.lang.UnsupportedOperationException: Missing type computation for expression type: QuantityLiteral / ExpressionTypeComputationState: ExpressionAwareStackedResolvedTypes: [
parent: [
expressionTypes:
org.eclipse.xtext.xbase.impl.XCastedExpressionImpl@17f2797 ->
TypeData [expectation=TypeExpectation [expectation=Number], type=Number, flags=[UNCHECKED], returnType=false]
featureLinking:
<XCastedExpressionImpl> >= <XUnaryOperationImplCustom> -> [>=:org.openhab.core.model.script.lib.NumberExtensions.operator_greaterEqualsThan(java.lang.Number,java.lang.Number) [key: operator_greaterEqualsThan(java.lang.Number,java.lang.Number)+]]
expressionTypes:
EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature ->
TypeData [expectation=TypeExpectation [expectation=NumberItem], type=NumberItem, flags=[UNCHECKED], returnType=false]
<XFeatureCallImplCustom>.state ->
TypeData [expectation=TypeExpectation [expectation=<void not allowed>], type=State, flags=[UNCHECKED], returnType=false]
org.eclipse.xtext.xbase.impl.XCastedExpressionImpl@17f2797 ->
TypeData [expectation=TypeExpectation [expectation=<void not allowed>], type=Number, flags=[UNCHECKED], returnType=false]
featureLinking:
EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature -> FeatureLinkingCandidate [EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature:Tmp_kuehlschrankRules.EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature [key: EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature+]]
<XFeatureCallImplCustom>.state -> [state:org.openhab.core.items.GenericItem.getState() [key: getState()+]]
propagatedTypes:
{
org.eclipse.xtext.xbase.impl.XIfExpressionImpl@9a72a6 (conditionalExpression: false)
}
expressionTypes:
EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature ->
TypeData [expectation=TypeExpectation [expectation=NumberItem], type=NumberItem, flags=[UNCHECKED], returnType=false]
<XFeatureCallImplCustom>.state ->
TypeData [expectation=TypeExpectation [expectation=Object], type=State, flags=[UNCHECKED], returnType=false]
org.eclipse.xtext.xbase.impl.XInstanceOfExpressionImpl@2b99b2 ->
TypeData [expectation=TypeExpectation [expectation=boolean], type=boolean, flags=[UNCHECKED], returnType=false]
featureLinking:
EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature -> FeatureLinkingCandidate [EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature:Tmp_kuehlschrankRules.EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature [key: EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature+]]
<XFeatureCallImplCustom>.state -> [state:org.openhab.core.items.GenericItem.getState() [key: getState()+]]
propagatedTypes:
org.eclipse.xtext.xbase.impl.XIfExpressionImpl@174d641 (conditionalExpression: false)
types:
JvmOperation: Tmp_kuehlschrankRules._Temperaturwarnung Tiefkuehler(org.openhab.core.items.Item,java.lang.String,org.openhab.core.types.State,org.openhab.core.types.State) (visibility: PUBLIC, simpleName: _Temperaturwarnung Tiefkuehler, identifier: Tmp_kuehlschrankRules._Temperaturwarnung Tiefkuehler(org.openhab.core.items.Item,java.lang.String,org.openhab.core.types.State,org.openhab.core.types.State), deprecated: <unset>) (varArgs: false) (static: true, final: false, abstract: false, synchronized: false, default: false, native: false, strictFloatingPoint: false) -> void
declaredTypeParameters:
This is the rule (that worked fine on OH2.5):
// https://knx-user-forum.de/forum/supportforen/openhab/1036627-rule-aktion-bei-temperatur-größer-gleich-einem-bestimmten-wert?p=1307171#post1307171
// Variablen für Timer
var Timer tTTemp = null // Tiefkuehler
var Timer tKTemp = null // Kühlschrank
// Temperaturüberwachung im Tiefkühler
rule "Temperaturwarnung Tiefkuehler"
when
Item EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature changed
then
if(EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature.state instanceof Number) {
if((EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature.state as Number) >= -17 | "°C") {
if(tTTemp === null)
tTTemp = createTimer (now, [|
// sendTelegram("openHABBot", String::format("Die Temperatur im Netzwerkschrank beträgt %.1f°C!",(EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature.state as Number).floatValue))
logInfo("KUEHLSCHRANK", "--> Temperaturwarnung: Tiefkühler >= -17°C / A_Temperature: "+ (EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature.state as Number))
// sendPushoverMessage(pushoverBuilder("Temperaturwarnung: Tiefkühler >= -17°C").withPriority(1).withSound("spacealarm"))
tTTemp.reschedule(now.plusMinutes(15))
])
} else if((EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature.state as Number) < -17.2 | "°C") {
tTTemp?.cancel // tTTemp.cancel()
tTTemp = null
}
}
end
// Temperaturüberwachung im Kühlschrank
rule "Temperaturwarnung Kuehlschrank"
when
Item EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorB_Temperature changed
then
if(EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorB_Temperature.state instanceof Number) {
if((EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorB_Temperature.state as Number) >= 8.5 | "°C") {
if(tKTemp === null)
tKTemp = createTimer (now, [|
// sendTelegram("openHABBot", String::format("Die Temperatur im Netzwerkschrank beträgt %.1f°C!",(EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorB_Temperature.state as Number).floatValue))
logInfo("KUEHLSCHRANK", "--> Temperaturwarnung: Kühlschrank >= 8.5°C / B_Temperature: "+ (EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorB_Temperature.state as Number))
// sendPushoverMessage(pushoverBuilder("Temperaturwarnung: Kühlschrank >= 8.5°C").withPriority(1).withSound("spacealarm"))
tKTemp.reschedule(now.plusMinutes(20))
])
} else if((EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorB_Temperature.state as Number) < 8.2 | "°C") {
tKTemp?.cancel // tKTemp.cancel()
tKTemp = null
}
}
end
// Alarmsignal für Tiefkühler
// https://www.freeformatter.com/cron-expression-generator-quartz.html
rule "Temperaturalarm Tiefkühler"
when
Time cron "0 */10 * ? * *" // Every 10 minutes
then
if((VxTempAlarmnotifications.state==ON && (EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature.state as Number) >= -13 | "°C")) {
VxTempFreezer.sendCommand(ON)
logInfo("KUEHLSCHRANK", "--> Temperaturalarm: Tiefkühler >= -13°C / A_Temperature: "+ (EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature.state as Number))
EG_az_Echo_TTS_Volume.sendCommand(30)
Thread::sleep(100)
EG_az_Echo_TTS.sendCommand('Temperaturalarm: Tiefkühler')
sendPushoverMessage(pushoverBuilder("Temperaturalarm: Tiefkühler >= -13°C").withPriority(1).withSound("gamelan"))
sendTelegram("karin","Temperaturalarm: Tiefkühler >= -13°C")
sendCommand(EG_flurm_xgateway_soundvolume, 9)
sendCommand(EG_flurm_xgateway_sound, 3) // sound: countdown
createTimer(now.plusSeconds(5), [|
sendCommand(EG_flurm_xgateway_sound, 10000)
sendCommand(EG_flurm_xgateway_soundvolume, 0)
])
}
else if((EG_ku_s_XiaomiTemperatursensorA_Temperature.state as Number) < -13.2 | "°C") {
VxTempFreezer.sendCommand(OFF)
}
end
I really appreciate any help you can provide.