ONKYO Binding bug

hi i have encountered an issue when i connected my second Onkyo 646 reviever

the problem is that when i click an action on Onkyo1 sitemap it duplicates on Onkyo2 sitemap, and yes they control each other

ive tried renaming everything , disabled persistence

im going mad here, am i missing someting or is it a bug

openhab.cfg
################################# Onkyo Binding ######################################

Host of the first Onkyo device to control

onkyo:VardagsrumO.host=192.168.1.38
#onkyo:VardagsrumO.port=60128

onkyo:SovrumO.host=192.168.1.60
#onkyo:SovrumO.port=60128

ITEMS
// ONKYO Sovrum

Number SovrumPower “POWER” { onkyo=“INIT:SovrumO:#PWRQSTN, *:SovrumO:#PWR%02X”}
Dimmer SovrumVol “Volume S [%s]” { onkyo=“INIT:SovrumO:VOLUME_QUERY, INCREASE:SovrumO:VOLUME_UP, DECREASE:SovrumO:VOLUME_DOWN, *:SovrumO:VOLUME_SET”}
Number SovrumSource “Source S” { onkyo=“INIT:SovrumO:SOURCE_QUERY, *:SovrumO:SOURCE_SET”}
Number SovrumListenM “Listen Mode” { onkyo=“INIT:SovrumO:LISTEN_MODE_QUERY, *:SovrumO:#LMD%02X”}
Number SovrumBass “Bass [%d]” { onkyo=“INIT:SovrumO:#SWLQSTN, 1:SovrumO:#SWLUP, 0:SovrumO:#SWLDOWN, *:SovrumO:#SWL%02X”}
Number SovrumCenter “Center [%d]” { onkyo=“INIT:SovrumO:#CTLQSTN, 1:SovrumO:#CTLUP, 0:SovrumO:#CTLDOWN, *:SovrumO:#CTL%02X”}

// ONKYO Vardagsrum
Number VardagsrumPower “POWER” { onkyo=“INIT:VardagsrumO:#PWRQSTN, *:VardagsrumO:#PWR%02X”}
Dimmer VardagsrumVol “Volume V [%s]” { onkyo=“INIT:VardagsrumO:VOLUME_QUERY, INCREASE:VardagsrumO:VOLUME_UP, DECREASE:VardagsrumO:VOLUME_DOWN, *:VardagsrumO:VOLUME_SET”, autoupdate=“false”}
Number VardagsrumSource “Source V” { onkyo=“INIT:VardagsrumO:SOURCE_QUERY, *:VardagsrumO:SOURCE_SET”}
Number VardagsrumListenM “Listen Mode” { onkyo=“INIT:VardagsrumO:LISTEN_MODE_QUERY, *:VardagsrumO:#LMD%02X”}
Number VardagsrumBass “Bass [%d]” { onkyo=“INIT:VardagsrumO:#SWLQSTN, 1:VardagsrumO:#SWLUP, 0:VardagsrumO:#SWLDOWN, *:VardagsrumO:#SWL%02X”, autoupdate=“false”}
Number VardagsrumCenter “Center [%d]” { onkyo=“INIT:VardagsrumO:#CTLQSTN, 1:VardagsrumO:#CTLUP, 0:VardagsrumO:#CTLDOWN, *:VardagsrumO:#CTL%02X”, autoupdate=“false”}

SITEMAP
Text label=“Onkyo” icon=“onkyo”
{
Frame label=“Sovrum”
{
Switch item=SovrumPower mappings=[0=“OFF”, 1=“ON”]
Switch item=SovrumVol mappings=[DECREASE=“Vol -”, INCREASE=“Vol +”]
Selection item=SovrumSource mappings=[16=“SONOS”, 1=“KODI”, 2=“GAME”, 5=“PC”]
Selection item=SovrumListenM mappings=[12=“AllChanStereo”, 13=“TheaterDimensional”, 130=“NEO:6 Cinema”, 1=“Direct”, 2=“Dolby Surround”]
Switch item=SovrumBass mappings=[0=“BAS -”, 1=“BAS +”]
Switch item=SovrumCenter mappings=[0=“Center -”, 1=“Center +”]
}
Frame label=“Vardagsrum”
{
Switch item=VardagsrumPower mappings=[0=“OFF”, 1=“ON”]
Switch item=VardagsrumVol mappings=[DECREASE=“Vol -”, INCREASE=“Vol +”]
Selection item=VardagsrumSource mappings=[16=“SONOS”, 1=“KODI”, 0=“RETROPIE”, 2=“GAME”, 5=“PC”]
Selection item=VardagsrumListenM mappings=[12=“AllChanStereo”, 13=“TheaterDimensional”, 130=“NEO:6 Cinema”, 1=“Direct”, 2=“Dolby Surround”]
Switch item=VardagsrumBass mappings=[0=“BAS -”, 1=“BAS +”]
Switch item=VardagsrumCenter mappings=[0=“Center -”, 1=“Center +”]
}
}

The configurations seems fine. :neutral_face:
I cannot find any copy’n’paste issue. :wink:

@alokin79 @christoph_wempe @basriram

Any results since?

References
this bug in github: https://github.com/openhab/openhab/issues/3855
https://www.bountysource.com/issues/32558834-onkyo-binding-multiple-receiver-status-update-problem
Google groups working jar (not tested by me yet) https://groups.google.com/forum/m/#!msg/openhab/tl-V0PvitbA/Oxx5GrS-MHoJ

Here’s my config, exact same problem. they all switch the same onkyo

CFG

################################# Onkyo Binding ######################################

Host of the first Onkyo device to control

onkyo:hometheater.host=192.168.1.50

Port of the Onkyo to control (optional, defaults to 60128)

onkyo:hometheater.port=60128

Host of the second Onkyo device to control

onkyo:onkyogarage.host=192.168.1.51

Port of the Onkyo to control (optional, defaults to 60128)

onkyo:onkyogarage.port=60128

//
// Living Zone 1 192.168.1.50
//
// Power
Switch onkyoPower “Power” (GV) {onkyo=“INIT:hometheater:POWER_QUERY, ON:hometheater:POWER_ON, OFF:hometheater:POWER_OFF”}
// Sleep
Number onkyoSleep “Sleep Timer [%d Min]” (GV) {onkyo=“INIT:hometheater:#SLPQSTN, 0:hometheater:#SLPOFF, *:hometheater:#SLP%02X, 0:hometheater:#SLPOFF”}
// Mute
Switch onkyoMute “Mute” (GV) {onkyo=“INIT:hometheater:MUTE_QUERY, ON:hometheater:MUTE, OFF:hometheater:UNMUTE”}
// Volume
Dimmer onkyoVolume “Volume [%d]” (GV) {onkyo=“INIT:hometheater:VOLUME_QUERY, INCREASE:hometheater:VOLUME_UP, DECREASE:hometheater:VOLUME_DOWN, *:hometheater:VOLUME_SET”}
//Source
Number onkyoSource “Source” (GV) {onkyo=“INIT:hometheater:SOURCE_QUERY, INCREASE:hometheater:SOURCE_UP, DECREASE:hometheater:SOURCE_DOWN, *:hometheater:SOURCE_SET”}
//Tuner test
Switch onkyoTuner “Tuner” (GV) {onkyo=“INIT:ON:hometheater:#SLI%02X” }
//Video Modes
Number onkyoVideoWide “Video Wide Mode” {onkyo=“INIT:hometheater:VIDEO_WIDE_QUERY, INCREASE:hometheater:VIDEO_WIDE_NEXT, *:hometheater:#VWM%02X”}
Number onkyoVideoPicture “Video Picture Mode” {onkyo=“INIT:hometheater:#VPMQSTN, INCREASE:hometheater:#VPMUP, *:hometheater:#VPM%02X”}
//Audio Mode
Number onkyoListenMode “Listen Mode” {onkyo=“INIT:hometheater:LISTEN_MODE_QUERY, INCREASE:hometheater:LISTEN_MODE_UP, DECREASE:hometheater:LISTEN_MODE_DOWN, *:hometheater:#LMD%02X”}
Switch onkyoAudysseyDynEQ “Audysses Dynamic EQ” {onkyo=“INIT:hometheater:#ADQQSTN, OFF:hometheater:#ADQ00, ON:hometheater:#ADQ01”}
Number onkyoAudysseyDynVol “Audysses Dynamic Volume” {onkyo=“INIT:hometheater:#ADVQSTN, INCREASE:hometheater:#ADVUP, *:hometheater:#ADV%02X”}
//Information
String onkyoAudio “Audio [%s]” {onkyo=“INIT:hometheater:#IFAQSTN”}
String onkyoVideo “Video [%s]” {onkyo=“INIT:hometheater:#IFVQSTN”}
// Display
Number onkyoDisplayMode “Display Mode” {onkyo=“INIT:hometheater:#DIFQSTN, INCREASE:hometheater:#DIFTG, *:hometheater:#DIF%02X”}
Number onkyoDimmerLevel “Display Dimmer Level” {onkyo=“INIT:hometheater:#DIMQSTN, INCREASE:hometheater:#DIMDIM, *:hometheater:#DIM%02X”}

/*
//
// Living Zone 2 192.168.1.50
//
// Power
Switch onkyoZ2Power “Power” {onkyo=“INIT:hometheater:ZONE2_POWER_QUERY, ON:hometheater:ZONE2_POWER_ON, OFF:hometheater:ZONE2_POWER_OFF”}
// Mute
Switch onkyoZ2Mute “Mute” {onkyo=“INIT:hometheater:ZONE2_MUTE_QUERY:, ON:hometheater:ZONE2_MUTE, OFF:hometheater:ZONE2_UNMUTE”}
// Volume
Dimmer onkyoZ2Volume “Volume [%d]” {onkyo=“INIT:hometheater:ZONE2_VOLUME_QUERY, INCREASE:hometheater:ZONE2_VOLUME_UP, DECREASE:hometheater:ZONE2_VOLUME_DOWN, *:hometheater:ZONE2_VOLUME_SET”}
//Source
Number onkyoZ2Source “Source” {onkyo=“INIT:hometheater:ZONE2_SOURCE_QUERY, INCREASE:hometheater:ZONE2_SOURCE_UP, DECREASE:hometheater:ZONE2_SOURCE_DOWN, *:hometheater:ZONE2_SOURCE_SET”}
*/

//
// Zone Bureau - 192.168.1.51
//
// Power
Switch onkyoBureauPower “Power” {onkyo=“INIT:onkyogarage:POWER_QUERY, ON:onkyogarage:POWER_ON, OFF:onkyogarage:POWER_OFF”}
// Sleep
Number onkyoBureauSleep “Sleep Timer [%d Min]” {onkyo=“INIT:onkyogarage:#SLPQSTN, 0:onkyogarage:#SLPOFF, *:onkyogarage:#SLP%02X, 0:onkyogarage:#SLPOFF”}
// Mute
Switch onkyoBureauMute “Mute” {onkyo=“INIT:onkyogarage:MUTE_QUERY, ON:onkyogarage:MUTE, OFF:onkyogarage:UNMUTE”}
// Volume
Dimmer onkyoBureauVolume “Volume [%d]” {onkyo=“INIT:onkyogarage:VOLUME_QUERY, INCREASE:onkyogarage:VOLUME_UP, DECREASE:onkyogarage:VOLUME_DOWN, *:onkyogarage:VOLUME_SET”}
//Source
Number onkyoBureauSource “Source” {onkyo=“INIT:onkyogarage:SOURCE_QUERY, INCREASE:onkyogarage:SOURCE_UP, DECREASE:onkyogarage:SOURCE_DOWN, *:onkyogarage:SOURCE_SET”}
//Tuner test
Switch onkyoBureauTuner “Tuner” {onkyo=“INIT:ON:onkyogarage:#SLI%02X” }

/*
//
// Zone badkamer - 192.168.1.51
//
// Power
Switch onkyoBadkamerPower “Power” {onkyo=“INIT:onkyogarage:ZONE2_POWER_QUERY, ON:onkyogarage:ZONE2_POWER_ON, OFF:onkyogarage:ZONE2_POWER_OFF”}
// Mute
Switch onkyoBadkamerMute “Mute” {onkyo=“INIT:onkyogarage:ZONE2_MUTE_QUERY:, ON:onkyogarage:ZONE2_MUTE, OFF:onkyogarage:ZONE2_UNMUTE”}
// Volume
Dimmer onkyoBadkamerVolume “Volume [%d]” {onkyo=“INIT:onkyogarage:ZONE2_VOLUME_QUERY, INCREASE:onkyogarage:ZONE2_VOLUME_UP, DECREASE:onkyogarage:ZONE2_VOLUME_DOWN, *:onkyogarage:ZONE2_VOLUME_SET”}
//Source
Number onkyoBadkamerSource “Source” {onkyo=“INIT:onkyogarage:ZONE2_SOURCE_QUERY, INCREASE:onkyogarage:ZONE2_SOURCE_UP, DECREASE:onkyogarage:ZONE2_SOURCE_DOWN, *:onkyogarage:ZONE2_SOURCE_SET”}
*/

Sitemap
Text label=“Media” icon=“television” {
Frame label=“Living” {
Switch item=onkyoPower
Selection item=onkyoSleep mappings=[0=Off, 5=“5 Min”, 10=“10 Min”, 15=“15 Min”, 30=“30 Min”, 77=“77 Min”, 90=“90 Min”]
Selection item=onkyoSource mappings=[0=“VCR/DVR”, 1=“CBL/SAT”, 2=GAME, 5=PC, 16=“BD/DVD”, 35=CD, 36=FM, 43=“NET/USB”, 45=Airplay, 127=OFF]
Switch item=onkyoMute
Slider item=onkyoVolume
}
Frame label=“Bureau” {
Switch item=onkyoBureauPower
Selection item=onkyoBureauSleep mappings=[0=Off, 5=“5 Min”, 10=“10 Min”, 15=“15 Min”, 30=“30 Min”, 77=“77 Min”, 90=“90 Min”]
Selection item=onkyoBureauSource mappings=[0=“VCR/DVR”, 1=“CBL/SAT”, 2=GAME, 5=PC, 16=“BD/DVD”, 35=CD, 36=FM, 43=“NET/USB”, 45=Airplay, 127=OFF]
Switch item=onkyoBureauMute
Slider item=onkyoBureauVolume
}
}